Bintang, matahari dan bulan.. sampai bilakah bertahan?

Keluar sahaja dari lift tingkat dua BP Mall, mata aku tertancap pada sebuah 'display' filem yang diletakkan oleh Big Cinemas. Judulnya 2012. Menggambarkan imej sepia, permukaan bumi merekah dengan bangunan2 yang runtuh lalu jatuh ke dalam rekahan tersebut.. Ngeri.. Sudah pasti filem ini mengisahkan hari kiamat.. Hati aku kata,

'ni masuk dalam list filem yang akan aku tonton nanti..'

Bukanlah aku sangat obses untuk melihat gambaran hari kiamat, cuma bila aku congak2, filem ni boleh bagi aku insaf.. Biarpun tak seratus peratus dari apa yang mat saleh itu cuba gambarkan adalah betul, aku rasa tertarik untuk menonton kesan khas yang akan ditampilkan nanti. Well, enough said about that..


Yang aku nak kongsi dengan kawan2 sebenarnya, kalau esok adalah kiamat? Korang dah bersedia ke iman & amal, hati dan nurani? Aku, jauh sekali dari bersedia.. Bila aku lihat dari satu sudut yang lain jauh dari aku yang suka berleha-leha dan cucuk langit, terasa kerdil dan sampahnya diri..


Aku pejamkan mata dan fikir, aku rasa tenang.. Aku dah tak jauh dari me-revolusikan diri menjadi sesuatu yang baru. Entah dari mana aku dapat keyakinan 'baik punya' macam ni.. Mungkin juga dari seseorang yang mendorong aku, meniupkan semangat berkobar-kobar dalam jiwa kosong temannya ini.. Sungguh aku berterima kasih padanya..


Namun persoalan yang sering menjadikan jiwa aku kembali bergoncang, sempat ke aku menjadikan semua ini kenyataan jika kiamat esok hari? Hurm.. Hanya Dia yang tau..

4 Response to "Bintang, matahari dan bulan.. sampai bilakah bertahan?"

  1. aPuN Says:

    FUHHHHHHHHHHH

    amiinnn

    jom nanti aku balik kita date kat bpmall.

    (apekah?)

  2. pijapepijat Says:

    apun : ahaha..
    jom jom! ko belanje okeh? XP

  3. ~@k1 is @utuMn!~ Says:

    hoit!
    ak nk blk kluang ujg mmgu ni...
    akn ke bp...
    ad hal sket...
    ko free x???

  4. pijapepijat Says:

    jury.. ujung minggu aku keje la..huhu..
    tp ahad mlm aku free..