What's the big deal with raya post?

So, title post nie memang menggambarkan apa yang aku nak cakap.. Kawan2 aku semua buat entri untuk raya. Cerita tentang raya masing2, yang meriah, yang tak meriah.. Macam2 ada..

Syawal aku kali nie tersangatlah biasa & sederhana.. Seperti hari Isnin, Selasa, Rabu, Khamis, Jumaat, Sabtu & Ahad yang lepas2.. Walaupun baju raya aku ada 3 pasang, semuanya ready made, tak kuasa nak melayan hari raya.. Pergi kedai, nampak macam hebat je, bayar. Kuih pun biasanya aku akan buat dekat 5,6 jenis.. Tapi kali nie yang mampu diuli dan dibakar cuma 2 jenis je. Teringat pula zaman menyambut hari raya di Poli. Sangat meriah kerana ada kamu semua.. Happening..

Tahun nie amat berbeza, cuti raya aku hanya 2 hari.. Yang selebihnya, aku terpaksa cuti potong gaji, kerana ingin menghadiri majlis sahabat sejati. Inilah part yang paling best sempena Syawal aku kali nie, menghadiri majlis perkahwinan teman sepermainan.. Oleh sebab majlis mengambil tempat di Mersing, aku jadi sangat teruja. Maklumlah, sesiapa yang mengenali aku mesti tau aku sangat suka akan pantai. Outdoor photoshoot pengantin dilakukan di Pantai Air Papan kira2 7km dari rumah pengantin. Boleh dikatakan juga, 1km bertentangan dengan kawasan perumahan pengantin, dapat dilihat pantai sepanjang jalan Kampung Makam.. Cuma pantai itu tidak sebersih dan sebiru Air Papan..

Minggu nie mula kerja lagi.. Walaupun job tak banyak, terpaksa juga tercangak di pejabat.. Cukup bosan..

Ingat pengantin je boleh posing dengan bunge? Aku pun boleh...


Aku dengan uda, pergi mandi pantai hari Ahad tu..

0 Response to "What's the big deal with raya post?"