puisi yang hilang..

Hari Ahad lepas aku kemas2 bilik..

So jumpa la macam2 khazanah

sarwajagat alam yang dimiliki oleh aku..



Antaranya puisi kat bawah nie..

Yang aku cipta lepas bacer novel Bagaikan Puteri.

Karya Ramlee Awang Murshid, my idol..

Entah macam maner lepas jer habis bacer novel tuh

aku boleh terjatuh hati pulak

dekat Encik Laksmana Sunan kan???

Haha.. kuat betul aura dier..



Sunan



Ku cari, dia..

Ku cari hanya dia

yang saling tak tumpah

ibarat Sunan..



Bukan kerana iras

wajahnya ku dambakan dia..

Melainkan kerana

budi & hatinya jua yang kudamba..



Madahnya lagak seperti

seorang pujangga..

Karismanya membuatku

terpana..

Romantisnya menggetarkan

jiwa..



Saifuddin atau Laksmana Sunan..

Seorang anak atau

seorang pahlawan terbilang..

Hanya sekadar imejannya sahaja..



Kerana..

ku cari si dia,

berpekerti Laksmana Sunan..







p/s : kalau bacer jangan gelak..

kalau gelak aku sunat kali kedua..

5 Response to "puisi yang hilang.."

  1. yanasaja Says:

    jgn risau pija aku pon ada novel ni,tapi aku xdalah samapai buat puisi bagai....okeh xgelak :D

  2. bLuRzZz sHoP Says:

    hahaa.

    kt poli dulu aku pon penah baca gak buku neh.

    terbang ke awan sat lepas baca buku tuh.

  3. budak bijak malaya Says:

    yana : haha.
    da terjatuh hati nk wt camner kn?3

    ecoh! : aku rase yg ko bace dlu tuh novel aku..
    hehehe.. memang terbang sampai ke pluto.

  4. lynabun factory Says:

    weh..
    aku nak bace gakkkk

  5. budak bijak malaya Says:

    lyna bun : haha nanti bile kite
    jumpe lagi aku bg ko bace okeh?