Hari Khamis hari apa?

"Huarghh...~"
aku mengeliat dengan bergaya sekali..

Hari ini sangat santai. Kelas Pak Hassan Muthalib dibatalkan sebab dia masih lagi berada di Berlin sempena Berlin International Film Festival. Sebuah filem pendek hasil karya bekas senior JRV di polikteknik bertajuk 'Sujud' telah dibawa oleh Encik Hassan ke sana untuk di tayangkan.

Syabas kepada Remy, Karim, Mamat dan Dien. Walaupun karya mereka dibawa ke sana bukanlah untuk dicalonkan, tetapi ianya tetap membanggakan. It's a long journey right?

Untuk junior-junior JRV yang masih menuntut ilmu di Perlis, contohilah mereka. Jangan asyik mengata dan mengeji orang lain sedangkan semuanya salah diri sendiri. Satu jari kita menuding kepada orang lain, tetapi empat jari lagi menuding kembali kepada diri sendiri. Aku memang tak layak untuk menasihati korang, jadi ini adalah ingatan terhadap diri sendiri juga.

Baiklah, sebenarnya aku nak promote laman web Kapasitor.net. Laman web ini memberi peluang kepada amatur-amatur seperti kita yang baru berjinak-jinak di dalam dunia seni untuk menyerlahkan bakat kita.

Daftarlah di sini dan korang boleh menghantar karya-karya berbentuk penulisan seperti puisi, cerpen dan novel di dalam tiga bahasa, iaitu Bahasa Malaysia, Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggeris. Karya-karya ini kemudiannya akan dikomen dan dinilai supaya korang dapat memperbaiki karya dan kemudiannya dapat menghasilkan karya-karya yang bermutu.

Korang boleh juga menghantar hasil lukisan atau hasil seni fotografi untuk dinilai dan dikomen. Jangan risau, ahli-ahli di Kapasitor semuanya sangat sporting dan kool. Untuk mereka yang mencari networking, inilah masanya. Penyertaan terbuka kepada sesiapa sahaja! Jadi korang jangan tunggu lama-lama, klik sini untuk daftar sekarang!


Hari Khamis ialah Hari Kapasitor! Yeayy!!


0 Response to "Hari Khamis hari apa?"