the MINI reunion!

Herm.. Hari selasa lepas aku ke KL kononnya nak tengok rumah sewa. ape konon pulak??betul ape! Rumah sewa tu dekat Shah Alam Seksyen 7 & u17 Puncak Perdana. Sila jangan hairan di sini, antara ramai-ramai geng yang masuk UiTM, aku saja solo-solo dapat kampus Puncak. Yes lah kan?!!xpe2! semangat! aku kan tabah! Berikut adalah sorotan peristiwa-peristiwa mini reunion

Rabu :

Pagi-pagi aku menyemak kat office Yat, A.Aida Production. Malam tu baru pergi tengok rumah Cik Munn. So, lepas pergi Seksyen 7 tengok rumah sewa Cik Munn, pergi U17 pula tengok rumah sewa aku. ekceli aku sewa bilik aje. Kerana direktori yang diberi oleh Mr. Rahmanbukan nama sebenar salah belaka, kami telah berpusing-pusing mengelilingi roundabout berhampiran Lapangan terbang Subang sebanyak tiga kali sebab tak sure arah yang dituju. Sadis sungguh..


syok sendiri dalam office Yat

Perkara berkenaan mengakibatkan kami tiba di Puncak Perdana hampir pukul sebelas malam. Jalan nak ke situ, walawehh.. mustahil aku akan keluar seorang diri waktu malam. Gelap gelita sunyi sepi.. Karang jadi episod kedua cerita scary pulak kan.. Sangat-sangat berterima kasih kepada dua orang hero, Syawal Anak Abah dan Encik Mat yang menyelamatkan kami dari lembah kesesatan..


Khamis :

Keluar dari topik rumah sewa. Cik Fatin Farhanah pula datang pada hari Khamis, Cik Munn pulak dah nak balik Bangi masa tu.korang ingat lumbe baton ke ape?? Titik perpisahan aku, Fatin & Cik Munn adalah di atas Monorail ketika tiba di Stesen Hang Tuah. Dah puas aku, Yat & Fatin provok Cik Munn supaya stay lagi sehari, tapi Cik Munn memang cekal.tak termakan hasutan jelmaan2 syaiton


makan makan di Sweet Chat!


posing mesti mauu!


Malam tu, reunion pula dengan Din, Samad & Zul Api. Kami makan besar kat Poo Seafood, Kg. Cheras Baru. Pukul 9 setengah dah habis makan, tapi sembang sampai pukul satu! Sampai senget 45 darjah lah meja kedai tu dikerjakan kami. Paling berterima kasih kepada Samad sebab 'payung' kami malam tu..

Makan Besar, Poo Seafood


Jumaat :

Tengah hari jalan-jalan ke Jusco Setiawangsa, jalan-jalan lagi bersama Encik Mat sepupu Yat merangkap BF angkat kami melawat Kem THO & Kementah kemudian merayap lagi sampai ke Bukit Ampang, minum air yang mahal gila.gila pun tak mahal macam tu


menunggu kehadiran hero untuk menyelamatkan kami!


Panorama KL dari Bukit Ampang

Kucing comel..Meowww


Malam pulak kami berkaraoke sampai lebam di E Box, Endah Parade dekat Sri Petaling.. Masuk dari pukul sepuluh sampai tempat karaoke tu tutup pukul 2.45, bangun pagi suara serak..Wauu! Din yang payung karaoke malam tu. Hontouni arigatou.. betul2 terima kasih

Sabtu :

Samad, Din & Zul menyeludup kami ke konsert Rock The World 9!kebetulan mereka ada job di situ Walaupun aku bukan fanatik sangat dengan konsert-konsert macam tu. Tapi sporting la kan, bukan selalu.. Layan sajaa..~


1,2,3 Cakkk!!

Kira-kira pukul 3.45 petang kami pulang. Tapi sebelum pulang sempat jugalah bertemu dengan senior kami, Kak Syana di tengah-tengah jalan. Kami berlari emak ke kereta apabila hujan mencurah dengan lebat tiba-tiba, macam menghalau-halau kami pulang.bosanlah asyik berlari anak je..

"syohh syohh..! Blah la cepat! bas korang pukul 6!"kata hujan kalau hujan boleh berkata-kata.

Sekian Al-kisah yang panjang..


p/s : entri ini dimasukkan kerana aku sedang kekeringan idea.
Tengsss kerana membace walaupun mengarut!

i am....

i saw rainbows
inside the room
on the sky
on the street
at the park
over the lake..

i am smiling
brightly
in the morning
at the afternoon
so at night..

i am talking
and laughing
with everyone
and everywhere

i am happy.. (^_^)



Kalau : Monolog orang gila..

kalau kau tahu,
dia itu adalah kau
kau itu adalah bulan
pasti kau memandangku
sebagai kurang siuman..

kalau kau tahu,
yang aku tulis2
yang aku canang2 di laman sesawang
tiada lain
melainkan kau seorang
pastinya kau bina penghadang..

kalau kau tahu,
aku kian hipokrit
pada kau, pada diri
sudah pasti kau caci
diri ini..

kalau kau tahu,
duduk perkara sebenarnya
perihal dia yang ku suka
pasti kau tak tunggu lama..


kalaulah kau tahu..


Dedikasi dari hati untuk hati-hati sekalian..

Herm.. Aku dah nak berhenti kerja.. Sekonyong-konyong aku tersenyum manis cewah manis ke? di tempat kerja, hati aku sebenarnya sedang menangis kesedihan.. Aku tak sanggup tinggalkan kawan-kawan.. Belum pun berpisah, aku dah terasa ngilunya.. Macam takkan berjumpa lagi..

Minggu lepas pada hari Khamis, Ejal telah menempuhi hari terakhirnya di sini..Pacific Ejal akan ke negeri sebelah utara Semenanjung Malaysia untuk menjalani latihan sebagai seorang anggota badan beruniform. Jet pejuang akan menjadi mainannya selepas ini, bukan lagi blok-blok yang perlu disusun untuk diletakkan tin-tin Milo 2 KG ataupun peket-peket Mi Kari Maggi.




Pada minggu ini pula, aku dan Taufiq akan pergi dari sini, untuk menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi. Kak Zai, sejak dua tiga minggu yang lepas lagi sudah menyebut-nyebut ayat begini,

"Korang semua dah nak berhenti.. Tinggalkan akak sorang-sorang kat sini.. Huu.."

Aku memandang Ejal dan Taufiq, mecari ayat yang sesuai untuk kuberikan kepada kakak kesayangan kami di sini. Ejal tersenyum tawar, dia turut merasa bahang perpisahan kami semua nanti.. Taufiq senyum pada Kak Zai dan kata,

"Ramai lagi staff lain.. Lagipun kitorang kan ade cuti nanti.. Time tu kita jumpa lah.. Janganlah sedih-sedih.."

Aku hanya mampu tersenyum. Saat itu aku merasakan airmata ku akan jatuh berlinangan jika aku mumbuka mulut untuk berbicara.. Baru kerana Kak Zai seorang aku dah jadi begini, belum lagi Yok atau nama sebenarnya Kak Liza mengeluarkan ayat-ayat sedihnya.. Waktu aku diminta oleh Yok untuk mengurut pinggangnya minggu lepas, aku dah rasa mata kabur semacam, mana taknya airmata dah begenang!kerja part time aku mengurut..hee!

Demm!

Aku tak tau macam mana nak hadapi hari terakhir aku nanti, menghadapi ayahanda Ismail yang aku dah anggap macam ayahku nombor dua, yang hari-hari aku akan kucup tangannya..

Macam mana nak menghadapi Miss Lee yang selalu membebel kerana sayang pada aku, menghadapi Jessica yang juga akhir-akhir ini kuat membebel sebab nak buli aku yang dah nak berhenti, berpisah dengan teman department Loyalty Card, Ain, Ana, Ramdan, Prem, Zura, Mas dan Radiah.. Juga yang lain-lain, yang aku tak dapat sebutkan namanya satu persatu, I'll Miss you all badly!

Terima kasih kerana kalian semua telah menjadikan aku dewasa dan matang untuk tempoh sesingkat ini.. Terima kasih kerana aku merasakan ikatan kekeluargaan antara kita amat kuat.. Terima kasih semua!






XOXO

Menanti Bulan..



bulan,
kakiku
masih terpasak di sini
kerna merinduimu..

bulan,
turunlah dari pertapaan mu
temulah ku di bumi..

aku pungguk,
ingin memelukmu..


nurcahaya
-hush,myMOON-

Cerita scary..

Korang semua dah siap siaga nak dengar cerita aku? Haa.. Cepat-cepat, tutup tingkap, tutup pintu, sorok dalam selimut.. Sebab aku nak cerita yang scary punya ni! Memang scary habis..!

Al-kisah.. Bermula lah kisah dimana cerita ini berlaku kira-kira dua minggu yang lepas. Aku bertanggungjawab untuk menjaga reception sepanjang hari, dari pukul 10 pagi hinggalah sebelas malam. Kerana si 'Receptionist Asal Yang Handal Menipu' (RAYHM) itu berpura-pura sakit punggung sebab terlalu banyak menonggeng.. Huh??

Bila tiba hari raya.. Eh. Silap2..

Bila menjelang pukul 10.45 malam, suasana dekat office Pacific akan sekelip mata menjadi sunyi sepi. Orang terakhir yang berada di pejabat ialah aku, sebab aku bertanggungjawab paging closing Pacific.

Selesai paging aku tutup lampu, tutup aircond. Untuk mempercepatkan perjalanan, aku lalu jalan singkat atau lebih dikenali sebagai 'shortcut maut'.. Aku harus melalui stor barangan home furnishing dan ladies yang sunyi dan gelap semasa malam hari.

Masuk saja kawasan tersebut, jantung berdetak dengan laju sekali. Manik-manik peluh pun mula memunculkan diri. Tiba-tiba aku teringat satu baris lirik dari filem Final Destination 3 yang aku tonton beberapa hari lalu.

'There is someone.. Walking behind you..'

Langkah dipercepatkan. Hati di dalam mula mencarut-carut sendiri..
demitt demitt! WTF! time camni lah nak teringat!*&$#@$

Malang sekali, lagu berkenaan terus-terusan menghantui kepala dan minda yang semakin tak stabil.

'There is someone.. Walking behind you..'
'There is someone.. Walking behind you..'
'There is someone.. Walking behind you..'


Sekejap-sekejap aku pandang belakang, sekejap-sekejap aku pandang kiri dan kanan.
time takut sebenarnya perasaan curious tu lagi menjadi2..

Aku dah semakin hampir dengan tangga, dah hampir melepasi kawasan gelap, pekat dan hitam itu. Tiba-tiba..


*Gedebukk!!!*

"Adoiii laa!!!"

"Astaghfirullah.. Dik, ko ni jalan macam mane ni dik? Akak yang besar ni pun ko langgar.."

Kakak supervisor bahagian Home Furnishing, Sarah bukan nama sebanar mencurahkan bebelan spontan.

Dek kerana terngiang-ngiangkan lagu 'berhantu' itu, aku telah melanggar seorang hamba Allah yang juga ingin pulang dari kerja. Aku mengurut-urut lenganku, aku lihat Kak Sarah turut memicit-micit perlahan bahunya. aik! 'gagah' pun sakit jugak ke?

Aku tersipu-sipu malu. Nasib baik takde orang lain tengok. Kalau tak, jatuh reputasi aku! Lalu aku memohon maaf pada Kak Sarah.

"Akak, sorry kak. Huhu. Takut tadi. Gelappp! Jangan beritahu orang lain tau, pasal saya langgar akak."

Itu dia, sempat juga aku menyampaikan pesanan penaja untuk Kak Sarah. kak Sarah tersengih melihat aku yang tersipu-sipu dan mengajak aku untuk turun bersamanya sebab dia pun takut sebenarnya. Hek eleeehhh!

Hari itu sepanjang jalan pulang aku tersengih sambil menunggang untaku.


Pen Off.. Hee...


p/s : cerita ini telah ditambah
sedikit Ajinomoto agar lebih
sedap hingga menjilat jari.. XP




Sudah tonton! The Twilight Saga : New Moon

Jumaat lepas, iaitu beberapa hari sebelum gaji. Aku pergi mengorbankan not sepuluh ringgit yang sepatutnya aku gunakan untuk belanja dua hari sebelum dapat gaji. sengkek gilahh Hasutan oleh si Edward Cullen yang the very the handsome membisik2 dengan kerap di gegendang telinga, begitu juga dengan jelingan tajam si Jake the Werewolf yang sangatlah macho itu berhasil! tengok dia punya abs, menjejeh2 air liur keluar


Hurm.. Anyway, buat yang tengok first movie, Twilight. Maybe ada antara korang yang rasa kurang syok, sebab kali ni kurang aksi2 mantop.. hey3.. jgn fikir aksi lain daa.. Storyline kali ni, lebih banyak adegan romantik dan kekecewaan Bella setelah ditinggalkan Encik Drakula Cullen. Mujur jugak ada Jake datang memberi harapan dan cinta baru untuk Bella. Tapi di pengakhiran cerita, Bella tetap memilih Cullen. Jalan cerita tergantung tak bertali di situ. Yang aku pasti, akan datang mesti ada twilight yg ke-3.. cerita brief aje.. kalau cerita semua nanti korang tak pergi tonton pulak..


Conclusion-nya, kali ni cerita agak slow sikit. Walaubagaimanapun, saya sebagai pengarah amat berpuas hati dengan lakonan kesemua pelakon saya.eh2.. apakah??


Empat bintang aku bagi untuk The Twilight Saga, sebab aku suka cerita romantik2 ni.. Korang mesti tonton sebab masing2 suka benda yang berbeza.. Bukan ke begitu?? So sebagai pengakhiran entri ini, aku kepilkan bersama2 gambar2 selepas menonton..


Tiket merupakan bukti utama!


Lepas Twilight layan Nur Kasih Finale kat food court.


dalam lif pun layan...


three of us.. dari kiri, Ijal, Kak Zai & aku..